Wish you a Warm Welcome

Adat resmi padi

"Adat resmi padi,lagi berisi lagi tunduk"

tue lah perumpamaan yang aku baca kat skulah agama tokwan aku,madrasah nadhah kat bukit besar...dari saat aku trbaca perumpamaan tue,aku dok pikiaq smpi la nie pernahkah kesyukuran yang kita zahirkan daripada tiap2 kali sembahyang tue,kita menggunakan nikmat tersebut untuk mengimprovekan diri kita??Sama2lah munasabah diri...

Lan's Traffic..

Why are you here?

I'm glad to tell you that this blog is the most
dangerous blog in the world and everyone is
prohibited to access this blog except the
company members of AnakPakLebai Sdn Bhd.
If you want to read,please read from bottom to the top...
Thanks
Powered By Blogger

Wednesday, December 23, 2009

Strange life of Saser


1 minggu lepas orientasi,mulala sesi pNp kat kelas 4zeta..mula2 susah ar skit nak cakap sbb kna cakap bahsa sana,tp lama2 ok lar..mmg ar beza gila cara ngajaq saser ngn syedmad..

Kelebihan saser

1st-klaw syedmad,ssetengah ckgu leh lambat 15mnit dok cicah garam blacan,tp kat sini,nk tgk cikgu lambat sminit pun susah..klaw dlu blajaq sbjek sains ckgu gna bhsa mlayu,tp cnie mostly english,tue la pasai aku pning pala apa yg cikgu kat tusyen asmi dok cakap..'jadual berkala','prinsip bernoulli'.papaun,ckgu syedmad sumanya rocks!!sbb jasa mereka ar aku leh masok saser..

2nd-budak kat sini suma pandai2 n rjen2 macam ain kat syedmad..bayangkan,senior dorm aku ari ahad lepas subuh,aku igtkan dia dok pakai bju br nak p makan kat DM...tgk2,terpacak dah pegang bku nak p study kat kels..yang aku nie baru dok slimut nak sambung tdoq smpai koi 11

3rd-bbudak saser byk nak mampueh tanya,kadang2 soklan bongok pun ada..contoh dia,'cikgu,proses inhalation ngn exhalation nie mmg xberhenti ka ckgu?'...mmg ngok la bdak yg tanya tue,xmaw la bgtaw nama dia

4rd-ckgu rjen tahap maksima..bayangkan,ari ahad yang ari untk saserian bsuka ria pun ada bengkel.pastu,ghena aku nak basuh baju aku yg pnuh dlm locker tue,da tiap2 ari blajaq...

5th-ckgu bek gila3..ckgu sjarah aku ar plg best,dia xmo bg student ngantok time ngaji sjarah,dia kasi bbudak kls aku makan time dia ngajaq..kdg2 uh,aku tlg dia angkat modul,dpt ar oreo satu bungkus..dlm kls lak,bla dia ngajaq,aku 'ngap' ar hotdog yg aku xdan nak makan sbb ttdoq dlm kls sblom pNp...mmg sporting ar ckgu zaiton!

6th-ckgu2 yg hebat..40% suma study oversea dlu..mcm PK1 yg mrupakan ckgu addmath aku,dia otai lembaga addmath malaysia..klaw nak wat soklan spm,dia la ktua...tue la pasai addmath aku dari 33 p nek 73 trus n skul aku no1 addmath....ckgu mathmod aku lak,mng anugrah inovasi..dia wat kaedah mathmod untuk form4 topic 'elevation' kot,mmg rock ar cara dia...sng gla3....ckgu bm aku lak,masuk eduweb p lawan inovasi ntuk bm..dia wat kaedah nak wat karangan gna 'cort1' and 'polisosek'...xsilap aku, kaedah 'polisosek' tue masuk dalam skor kat brita harian..

7th-kawan suma suka tolong.da la suma pandai2...yg nie la kot yg leh wat saser no1..aku tanya kwn aku kat sbp len pun dia cita bdak kls dia kdekut ilmu..tp aku kat saser nie,aku rasa xdak sorang pun yg mcm tue...nie ar yg mmg best kat saser,xley jmpa kat mana2...

Kkrgn Saser

1st-cikgu suma feeling tahap gaban,sejarah aku turun dari 95 p 70 pun dok wat sdeyh dah kat aku..ckkgu chemist aku,kls aku lambat 2mnit pun kna denda dok luaq kelas 5mnit,tension gla ar...

2nd-bdak2 suma pntgkan dri sndri..mklmla,sma star2..mmg aku respect ar sahsiah bdak syedmad,susah gila nak jmpa sbaik ampa kat saser ih..

3rd-fasiliti mmg daif gla ar..blik nak lepak pun kcik nak mampueh,tambah lak tibi bukan plasma 37 inci...mana la nak nampak shuttle time lin dan vs chong wei...tu pun seb bek la ada astro,besh la gak..dobi la yg plg aku hangat,kna bayaq smpi rm70 staun,tp aku skali pun xgna...mmg la xgna,baju da la skit kat asrama,bla da antaq dobi,sminggu baru dapat blik..jnuh mampueh la aku xdak baju nak pakai..