Wish you a Warm Welcome

Adat resmi padi

"Adat resmi padi,lagi berisi lagi tunduk"

tue lah perumpamaan yang aku baca kat skulah agama tokwan aku,madrasah nadhah kat bukit besar...dari saat aku trbaca perumpamaan tue,aku dok pikiaq smpi la nie pernahkah kesyukuran yang kita zahirkan daripada tiap2 kali sembahyang tue,kita menggunakan nikmat tersebut untuk mengimprovekan diri kita??Sama2lah munasabah diri...

Lan's Traffic..

Why are you here?

I'm glad to tell you that this blog is the most
dangerous blog in the world and everyone is
prohibited to access this blog except the
company members of AnakPakLebai Sdn Bhd.
If you want to read,please read from bottom to the top...
Thanks
Powered By Blogger

Thursday, December 24, 2009

MAN become MANkey...









huhu..besh btoi pabila anda dijemput oleh rakan anda di depan rumah untuk pergi bjalan2 di bandaraya alor star..bgitulah snario dia,baru ja blek makan kenduri,mai la kwn2 skul lama aku yg xlupa aku lagi..potong reta,dok blakang lori sampah,smpai la depa kat dpn rumah aku..tue la orang kata budak la nie,loceng rumah dok ada,depa leh panggil aku kuaq umah guna enset..xka membaziq setengah sen nama dia tuh..stelah msg ke 35.5 pada 1435 waktu singapore,masuk la dalam inbox aku yg mngatakan ' woi lan,kuaq umah '..aku pun apa lagi,trus la tiru aksi jacki chan vs batman kat cita tv2 tue..aku pun xtaw cita pa haha..bla masa jacki chan leh lawan ngn batman..marah la superman sbb xlawan ngn dia..smpi2,aku pun bwk kluaq la helmet apollo aku yang lubang angin haram jadah pun xdak..berpeluh pala aku pakai ntg tue..aku rasa boh cengkerang kura2 sjuk lagi..setelah sidi pederas moto dia nek jambatan kola kedah yang tinggi mcm jambatan san francisco tue,smpi la kat tempat yg aku slalu p sorang2 tyme aku jalan2...kedai laksam yang rupa nak tutup di tepi projek orang nak wat jalan..habuk suma masuk idong hbis,nasibla aku xptong blu idong aku lg..

makan punya makan,sidi ajak p lawan bowlin..1st time la idop aku p shopin complex nek moto,orang kata awek susah la nak tgk kita nie bla p nek moto..kisah pa aku,janji aku ada drebar pree hehe..berbekalkan 5 kupang nzmi blnja sbb letak helmet apolo aku dlm locker dan singgit sidi parking moto dia,p la men bowlin kat ats..dah bpeluh ketiak2 nie p dok hawin bola berwarna tue,p lak jalan2 kat gunung keriang..aku pun jarang p sana sbb maksiat byk sgt,leh gagah la ronda ptg2..bst gak pmandangan dia...lompat punya lompat,dapat la gambaq yg aku upload nie..aku pun xtaw sapa pengasas gambaq lompat2 nih,aku mmg xreti nak wat cara manual sbb dslr aku,tekan ja button 'jump',trus gambaq jadi melompat2 haha..haa,btapa hebatnya msin ciptaan aku spti flint lockwood dalam cita clouds and meatballs......

da hbis melompat,pulas la pulak paddle minyak moto tue..pulas punya pulas,smpi la kedai koewteow kawan aku yg mana tmpat aku mlepak tiap2 malam smsa pmr dahulu..standard la koeyteow rm2.50,mmg la skit..aku kadang2 order dua nk bg kenyang..dgn prut yg xbp kenyang nie,mlm tue p la plak kdai bege kwn aku gak yg rumah dia mrupakan blakang rumah aku..mmg kamceng ar ngn abg tuh,kdg2 aku tlupa nak bwak duet pun relax ja p order bege dia..da kenyang suma,mulala sesi bercerita dalam blik aku yg dlengkapi aircond panasonic inverter berserta komputer yang bunyinya mcm feri p langkawi..cuma hebatnya,mesin nie xmngeluarkan asap yg mrupakan ' eco-frenly machine '..

slps aku dihimpit bgaikan gajah dgn semut atas katil aku,aku mmg xpuas ati..tdoq rupa slama nie dok dalam hutan amazon tuh..pusin sana,pusin sini..aku igt nak tendang ja dia jatuh katil,tp mngirakan kesan inertia dan impulsive force yg akan blaku terhadap badannya,aku pun xwat...bgn2 pagi,p mkn roti canai buang dua bijik sorang,geng2 aku pun balik..aku pun xtaw awat depa blik awai sgt,tp ari tue aku cipta sjarah sbb xtdoq dah lepas subuh haha