Wish you a Warm Welcome

Adat resmi padi

"Adat resmi padi,lagi berisi lagi tunduk"

tue lah perumpamaan yang aku baca kat skulah agama tokwan aku,madrasah nadhah kat bukit besar...dari saat aku trbaca perumpamaan tue,aku dok pikiaq smpi la nie pernahkah kesyukuran yang kita zahirkan daripada tiap2 kali sembahyang tue,kita menggunakan nikmat tersebut untuk mengimprovekan diri kita??Sama2lah munasabah diri...

Lan's Traffic..

Why are you here?

I'm glad to tell you that this blog is the most
dangerous blog in the world and everyone is
prohibited to access this blog except the
company members of AnakPakLebai Sdn Bhd.
If you want to read,please read from bottom to the top...
Thanks
Powered By Blogger

Tuesday, December 29, 2009

Adat resmi padi

"Adat resmi padi,lagi berisi lagi tunduk"

tue lah perumpamaan yang aku baca kat skulah agama tokwan aku,madrasah nadhah kat bukit besar...dari saat aku trbaca perumpamaan tue,aku dok pikiaq smpi la nie..last2 nih,org dok heboh pasai result PMR,pakat dok tanya la dpt bp a...pak aku pun dok la bincang pasai anak2 orang len,result2 depa..mostly yg depa bincang tue suma yg dpt result xok..mmandangkan pmr ak 8a,aku xrasa lak aku bangga aku dpt mcm tue,malah aku bersyukur sbb Allah bg aku rezeki dpt mcm tue..bab 8a,aku leh syukur..

tp,aku dok pikiaq2..,mcm mana diri aku bila Allah bg aku kesenangan kat dunia nih time tua nanti?haa,suma nie dok berlegar2 kat pikiran aku smpai la nie..apa la nak bangga sgt dok skul no1,klaw result mcm apa lagi..xkisah la dok skul syedmad ka,kola nrunk ka,klaw pandai tue,pandai jgak....

so,sapa yang dok score tambah2 geng2 aku yg dok kat sbp tue,dapat rsult 3.5 above,xyah ar dok nak riak kat geng2 sbp len..len ar dpt 4.0,tue mmg baloi ar klaw nak riak pun,aku xkesah...kita sama ja pandai,cuma malas ngn rajin ja..n xyah la dok lekeh2 bebudak skul arian..ngaji mana pun,klaw pandai,pandai gak..

So,sama2 la kita berazam agar sntiasa merendah diri n tidak sombong pabila dikurniakan rezeki oleh Allah..Suma tue ujian smata2,sat ja Allah leh tarik balek..