Wish you a Warm Welcome

Adat resmi padi

"Adat resmi padi,lagi berisi lagi tunduk"

tue lah perumpamaan yang aku baca kat skulah agama tokwan aku,madrasah nadhah kat bukit besar...dari saat aku trbaca perumpamaan tue,aku dok pikiaq smpi la nie pernahkah kesyukuran yang kita zahirkan daripada tiap2 kali sembahyang tue,kita menggunakan nikmat tersebut untuk mengimprovekan diri kita??Sama2lah munasabah diri...

Lan's Traffic..

Why are you here?

I'm glad to tell you that this blog is the most
dangerous blog in the world and everyone is
prohibited to access this blog except the
company members of AnakPakLebai Sdn Bhd.
If you want to read,please read from bottom to the top...
Thanks
Powered By Blogger

Wednesday, December 23, 2009

Activities at Saser




ACADEMIC

Dok sini xyah dok kata la,mostly akademic ja yg pack gila...tiap2 ari blajaq kcuali ahad ja..tue pun kdg2 ada bengkel,tp skit ja la...bengkel ada stiap ari jumaat and sabtu..untuk ari jmaat,da hbis suma smayang jumaat,ptg tue kna ar masuk bengkel...untuk ari sabtu lak,start koi 8.30 smpi la pkoi bp yg cikgu suka..lbey krg skulah jugak ar ari sabtu tue,kdg2 hbis pun pkoi 2..


Kokorikulum

Koko skulah aku ley than la,mcm ntuk permainan tue xbyk sgt yg p pringkat kbangsaan..tp mcm inovasi sains,explrasi alam kerjaya,tue mmg da jd adat la leh p kbgsaan...untuk rombongan2 lak,mmg ssh ar nak kuaq dari skulah nie untuk join rombgn2..pgetua mmg kawal ketat gla rombongan,xley la sebebas sbp yg len..tp mmandangkan dorm aku suma form5 yg otai2,jd aku sng la nak access rombongan ih..Contohnya,

1st-p klcc untuk PC Fair yang mana aku ngn senior aku merayau klcc punya la lama smpi lenguh kaki2.rombongan nih limited ja,mostly form5 yg p..free of charge,aku jumpa mp3 aku kat sini la..harga dia murah rm30 dari jual kat Lowyat..

2nd-p picc kat putrajaya untuk plancaran blan dakwah prigkat kbangsaan..time nih,Agong ngn Zaid Hamidi pun ada..mmg best ar,amy search la nie dah insaf dia p nyanyi ngn Rabbani,ada fauziah daud..nie ar 1st time leh msok picc tuh,slalu org leh enter kwsn luaq ja..nie aku ley masok hall dia,mmg untung ar..hbs tue,ada lunch kat bawah..makanan dia,fulamak,mcm otel ooo..bdak2 saser pun mnjadi 'perak rupa org asli la' sbb saser xdak makanan gitu

3rd-ak p Kolej Tunku Jaafar..aku xpnah dgaq pun,aku igtkan dia nie lbey krg kolej mara..tgk2,sma bdak pakai uniform sama..aku pun heran la..mggunakan broken english aku,aku speakin la ngn sorg budak mat saleh kat situ..dia kata skul tue dari form1-form6 n bdak2 yg nak p oversea..tgk skul dia,tkejut hbis geng aku sbb kls dia da la aircond,ada 10 org lebeyh ja dlm satu kelas..bdak2 dia suma cakap inggeris,tmasukla bdak mlayu..aku pun interview la sorg bdak skul tue yg tgh lawan chess ngn aku,dia tue bdak mlayu n tgh blajaq untuk p oversea,kranya budak tajaan la..then,dia cakap situ suma bdak f1-f6 gila2 punya kaya..anak siti nurhaliza pun dok blajaq situ gak..yuran tahunan dia rm42000,tmasok bku teks haha..maw la x rm42000,dewan dia smpi ada 9court badminton,ada court squash,swimming pool...kompom ar xomesick mai skul nih

4th-p Sklah Alam Syah ( SAS )..apa la malang kna p skul yg xdak pompuan..aku p nie bkn wat pa,p amik pgalaman tgk senior2 aku p lawan eksplorasi alam kjaya prgkat kbangsaan cz aku mgkn dserap masuk pd taun hdpn..pi pi situ,skul dia bsaq,tp kotoq gla..bdak2 dia pun rupa bdak kolah kola nrunk ja,kranya bdak skul aku stylo agi ar haha..

5th-da hbis final exam,skul aku pun anjurkan lawan paintball interhouse..aku pun tersenarai la untk bermain mwakili rmah aku..lawan punya lawan 5 game,geng aku mnang 3 game..kra johan kumpulan la tuh..then,masuk semi final,kalah....hilangla harapan untuk no1 n no2...pstu,geng ak wat strategy yg mmg mahai,klaw ampa men paintball pun gnala strategy nih.1st-pakai bju itam (untuk permainan yg xpakai jacket paintball dia tue) . 2nd-''bila hang kna tembak,mmg la sakit..tp xyah dok tgk kat tmpat hg kena tembak,wat xtaw ja,,orang yg nak arah hg kluaq tue bukan nampak sgt pun hg kna tembak,dia tgk condition hg ja kalau2 sakit or tak''.......so,da guna strategy nie,geng aku pun masukla dalam ring tue berserta 70pallet kat pistol yg berat pungkoq tuh..lawan punya lawan,bjaya gila strategy kami..sekoq pun xmati time geng lawan da hbis kna tembak 5ekoq..pastu aku la yg p amik flag n letak kat kubu lawan..mmg kembang ar time tuh,da la ramai org tgk...da hbis lawan,kmi pun tanya la ada sapa2 dak kena tembak tp marshal xdetect...tgk2,4 orang dr geng aku yg kna tembak tp dkira idop sbb marshal tue xdetect yg kami nih kna tembak...4 orang tue tmasokla aku skali...ptotnya,sorang ja dkira idop bla game da hbis,tp sbb strategy kami,5 orang dkira idop..so point pun btambah..stratey x strategy,time kna tembak tue skit tahap russian roulette ooo...badan aku lebam smpi kat 3tempat,smpai la skunk dok ada g..mmg bst la paintball,1st time aku ley maen scara free..

6-baca brita dpn org ramai2..ayun gak,aku wkil kediaman aku..standard la aku tdoq lewat ari sabtu malam ahad,kdg2 koi 4..wat pa lagi,study bio ar dlm dorm yg da lite off..slalunya malam tue ar org stay up,tgk axn la,bola la kat common room..mmg da standard ar saserian tdoq lewat..dlm koi 3,kapten kdiaman mai dorm aku,dia pun tanya aku BI ok dak..aku kata,stakat A tue,boleh la..aku igtkan wat pa,dia suoh tls nama aku..smpi ari ptandingan,nama aku ada dlm baca brita..ayun btoi..stlah ketaq tgn yg pegang pen dok baca brita kat dpn org ramai dlm dewan,ckgu bg ar komen..dia kata muka da ok,tp baca mcm org malaysia..mmg la,da aku org malaysia,kot mana nk mai org puteh..aku pun redha la dgn comment tuh,dpt no4 huhu