Wish you a Warm Welcome

Adat resmi padi

"Adat resmi padi,lagi berisi lagi tunduk"

tue lah perumpamaan yang aku baca kat skulah agama tokwan aku,madrasah nadhah kat bukit besar...dari saat aku trbaca perumpamaan tue,aku dok pikiaq smpi la nie pernahkah kesyukuran yang kita zahirkan daripada tiap2 kali sembahyang tue,kita menggunakan nikmat tersebut untuk mengimprovekan diri kita??Sama2lah munasabah diri...

Lan's Traffic..

Why are you here?

I'm glad to tell you that this blog is the most
dangerous blog in the world and everyone is
prohibited to access this blog except the
company members of AnakPakLebai Sdn Bhd.
If you want to read,please read from bottom to the top...
Thanks
Powered By Blogger

Thursday, December 24, 2009

I ask,I answer..


Best ka Saser?

Of coz no,xyah dok tanya la soklan merapu macam tue..spnjg taun 2009 ja,28 budak lari blik yg xtahan dok kat saser...tue tera suma laki,klaw pompuan aku xtau la nak kata pa..


Apa yang xbest?

Suma benda xbest..Dok situ rasanya idop nie mmg untuk baca buku ja,xdak reja len dah..Jadual mmg pack gila ngn akademik,shinggakan aku kena guna time riadah untuk tdoq sbb xckup tdoq..tue la pasai aku blik rumah reja tdoq ngn men tenet ja,nak lepas gian la tue..kira la mak aku nk cakap pa pun,dia bukan taw idop aku kat sana..


Apa yang best?

Haa,nie mmg soklan yg best..Dok sini,nikmat dia hg xkena buli..hang jadi jahat mana pun hang xkan kena wat helicopter ka,flying fox ka,basuh baju senior ka..TP,hg akan kena pulau ngn kseluruhan batch form5...mmg torture tue lg sakit ati ar daripada hg kna wat elicopter..hg p mana2 ja,suma org cakap pasai hg..tp,klaw baek lak,mmg best ar..Form5 tue mcm abg sndiri ja..ada ka patut form5 dorm aku yang pelawa aku makan maggie dia..ptutnya aku yg bwt mcm tue kat dia.time depa nak dekat spm,malam2 ahad,pak depa wat ar kenduri..ley ar makan sate ka,nasi ayam ka tgh2 malam....mcm dorm aku,rmai anak org kaya2,ada la yg bwak dvd player yg ada screen tue..ahad malam,xtdoq la smpi koi 3 4 pagi sbb tgk cita..mmg best ar tgk ramai2 smbil makan maggi.pgalaman nih mana leh dapat klaw dok umah...aku mmg respect ar senior2 aku,senior terbaek kat Malaysia!!


Xrasa nak balik ka?

Huhu,senang ja soklan nie..Klaw pak aku ada harta smpi xtaw nak wat pa,da lama da aku belah..jd,xyah la aku reja tua2 nnti..Dok sini klaw pikiaq nak best,mmg hg akan jadi sebahagian daripada 28 orang tue la..klaw pikiaq nnt hang nak p oversea,ley reja hebat,haa orang mcm tue ley ar stay kat saser tnpa ragu2..aku rasa aku dok kat kelompok nie kot,n aku rasa suma saserian msti bfikiran mcm nih...PENGORBANAN!!


Susah ka nak life kat Saser?

Kalaw setakat dapat pmr nasib 8a,yang dlu time form3 dok reja main ja,mmg susah la nak score kat sini..sbb khidupan form3 tue kna tukaq jadi bdak yg rajen gla..bila da dapat ranking xelok,mula ar rasa nak balik umah..tp kalaw time form3 mmg study da btoi2,InsyaAllah sng ja life kat sini..just saingan banyak,cz suma orang pandai tahap apa lagi..Dok sini ley ar tgk mcm mana org pndi2 idop,xdak la nak malas2..


Peluang cerah ka nak jadi bdak pandai kat Saser?

InsyaAllah,klaw hg usaha,suma boleh..Dok mana2 pun,klaw usaha msti boley.Cuma kat sini,orang yg support hg tue ramai,so lagi sonok ar..cikgu2 toksah dok kata la,kdg2 aku tgk rupa depa lak yg nak amik exam..lagi rjen dari student..hmm mgkin ar form4 xbp nak nampak lagi klaw tgk rsult,tp bla tgk rsult trial form5 nnti,leh ar nampak..senior tdo bawah katil aku,trial dia dpt 8a 1c pun ranking 80..bla dok skula pandai,nampak ar skit arah tuju tuh..byk ar improvement klaw dok sbp or mrsm,hijrah ar dari skula harian tuh huhu..dok sini lak,hablu minAllah(hbgn dgn Allah) tue mmg ar beza ngn dok umah..tue mmg da wajib..klaw time rehat,tgk surau tue pnuh ar bebudak saser solat sunat dhuha..maghrib lak,p baca Al-Quran..lps mayang maghrib,ada solat sunat hajat tiap2 malam..msti ar beza ngn ibadat ampa kat umah,aku brani jamin...dok rumah tue kdg2 yg wajib pun terlepas,nie kan nak wat yg sunat2..