Wish you a Warm Welcome

Adat resmi padi

"Adat resmi padi,lagi berisi lagi tunduk"

tue lah perumpamaan yang aku baca kat skulah agama tokwan aku,madrasah nadhah kat bukit besar...dari saat aku trbaca perumpamaan tue,aku dok pikiaq smpi la nie pernahkah kesyukuran yang kita zahirkan daripada tiap2 kali sembahyang tue,kita menggunakan nikmat tersebut untuk mengimprovekan diri kita??Sama2lah munasabah diri...

Lan's Traffic..

Why are you here?

I'm glad to tell you that this blog is the most
dangerous blog in the world and everyone is
prohibited to access this blog except the
company members of AnakPakLebai Sdn Bhd.
If you want to read,please read from bottom to the top...
Thanks
Powered By Blogger

Wednesday, December 30, 2009

Kemenangan berganda!~




Haa,dah ada blog nih,leh la cita khebatan aku yg da jd sjarah..mana la taw kot2 nnti cucu-cicit aku nk tgk,leh la depa taw hbat xhbat tokwan depa nih...dok pikiaq mnit2 terakhir nak blik skul nih,tingat la nak tls natang nie..

1.Hari Kbudayaan Jerman


-Time f3,ak brsama geng2 bdak jermn p la sbpi selandar,mlaka..nie kra first time ar aku travel jauh2 time dok syedmad..syedmad xdak bas,so p la share dgn sbp jenan..tyme tue,aku pun tataw kata ada satu skul lagi dlm tue iaitu syed putra..da p amik tmpat kat dlm bas,nmpk la kak afiq yg blajaq kat syedputra..dri situ,bru la taw kata bdak syedputra pun p gak..kra bdak syedmad nie org hina la cz kami skul arian,geng2 len suma sbp..tyme tue aku mmg panas,relax2 ja kat rnr dia p halau kawan aku jangan dok ikut geng dia..tue bdak jenan ar,mklmla skul famous.bajet hebat ar...result hampeh mcm haram gak..ak mmg panas ar time tue,tp wat tataw ja..dlm ati aku,aku kata 'tunggula ampa lps aku hbis pmr,aku dpt skul elok mmg aku kutuk cukup2'...tp,seb bek ja la nie aku xjmpa puak2 lahanat tue...ada la gak yg bek,tp tue pun bajet gak..aku tanya ar awat skul depa bdak f4 yg p kem tue,bkn f3..dia pun cakap la,bdak f3 mana leh..depa kna study,mklmla skula hbat...hahahahahaha,ak mmg tergelak ar bla dia kata skul hebat tyme aku tls blog nih..bla aku da masok sbp,bru ar aku taw skul yg femes suma rsult hampeh,kcuali tkc n kisas ja yg maintain..dok ar dlm bas,suma wat hal masing2..ego masing2..

-pkoi 11malam,smpi la kat sbpi slandar..jln nak masok dri highway mmg trok ar,mcm jln dari loqstaq p pedu..dah la gelap,terpaksa la pakcik driver tue tunggu bas dari saina untuk cari skul tue bsama2...da sampai,mai ar bebudak sbpi slandar..mmg bek ar bbudak tue,geng perwakilan plajar kot..tyme tue skul len suma da sampai shari sblom,geng2 utara ja yg lambat,tp program xmula lg..da smpi,geng skul aku dok satu dorm ngn bdak2 bustamam kat perak,skul harian gak..mmg lega ar dok ngn skula harian,depa lak yg lbeyh2 ramah..lepas 5mnit dok dlm dorm tue,bru aku prasan bdak2 bustamam suma lembut2 kcuali sorang ja,kimi kot nama dia

-tyme p supper,aku p ar jmpa kimi tue..aku pun tanya ar,awat bebudak bustamam suma lembut2..dia kata yg geng tera2 german suma lembut,nak wat ghena..malam tue,wat ar sesi berkenalan ngn depa..dorm2 bdak sbp suma da tdoq,mklmla suma ego dok kta skula depa hebat..dorm slandar nie mmg best ar,kipas dinding ats pala ja.aku da la xbwak cadar ngn slimut,tpksa la amik kain plekat..

-dok sini satu ja best,xyah dok p mayang berjemaah..aku pun tkejut gak ar,skul pa xdak nak gerak mayang sbuh..koi 7.30 baru aku bgn huhu..ari tue pnuh ar ngn aktiviti,stiap kumpulan msti ada member yg skula berbeza2..lwn lompat katak la,quiz la,nyanyi ramai2,masak,lukis poster..suma tue cikgu cakap dlm bhsa german..yg lawaknya,tyme masak la..dia bagi menu tulis dlm bahsa german,mana la kami nak paham buah epal,teloq,garam dlm bahsa jerman..nsib la bdak bustamam geng aku tue bwk kamus...mlm tue lak,ada ptunjukan bahsa jerman kat dlm dewan..puisi,sajak,nyanyi..yg plg best bdak saina ar,nyanyi lagu titanic dlm bahsa jerman..satu habuk pun aku xpaham..

-da letih suma,p la blik tdoq..bsok pagi tue,ada la majlis pyampaian hadiah,,tyme nie ar dia tunjuk video bahsa jerman yang aku nak cita nie..dia tunjuk ar video2 jerman yg mnang taun lps,mmg hampeh ar suma..xbest lgsg...dari sini,cikgu aku habaq suoh blik skul nanti,wat video tue,mana la taw kot2 mng..da hbis suma,pack ar barang blik..ada la bbrapa bdak mai mintak biography aku,tls frenster suma..xkisah la,leh knai bdak2 pandai..smpi la nie,aku still kenai n rapat g ngn bbdak semasyur kat frenster..

-da pack brg,p ar nek bas mkn aiskrim dpt pree..bdak jenan ar kalut,sbb bsok depa ada exam..klaw dak,leh ar p jln2 mlaka..instead of mlaka,depa p nilai..cemuih xkira aku bp ratus kali dah dok p situ,juai ntg pa pun aku tataw..sdey gak ar tinggai sbpi slandar,bkn sng nak p kem yg ada 21 sbp n 4 skul arian..tpat koi 1 pgi,smpi ar kat tol loqstaq utara..abg aku pun mai la amik aku..


2.Short Movie German

-da lps PMR,Frau Sobariah suoh aku wat video german yg tunjuk tyme kat kem tue..aku igtkan da lepas dah,sbb ak xminat pun..da dok p skul xwat papa,bek la aku wat natang tue..tyme tue,end-date pyertaan tinggai dua hari ja..aku pun malam tue,letih2 balik umah nek bas HBR yg sakit pungkoq,p la buat kat cc sbb pc aku rosak..aku nie bkn reti nak guna software wat video tue,tp dgn azam yg tinggi,tpon la abg aku kat cc tue..aku buat dari koi 9-11..da tpon2 suma,dia ajaq basic ja,aku kna explore sndiri..da wat smpi 2 jam dok dlm aircond cc tue,75% da siap..

-kbesokan arinya,tyme bebudak form3 ada sukan kat padang,aku p la kat frau untuk mintak laptop dia,tp dia kata dia nak guna..xtaw la btoi ka dak..pastu dia suoh mintak kat Sir Din,tp beliau xbagi..tyme tue da down gla ar,ltih ja aku perabeh rm4 kat cc,sorang pun xsupport aku..last2 skali,frau tlg mintak kat mak Atirah,cikgu KH kat skul tue..naseb la dapat,aku pun gna la pc dia..da wat2 suma bserta prtolongan kwn2 aku iaitu Ca'en,Faris,nzmi n mizi,aku pun burn la dlm cd..aku xharap papa pun dari video nie,n aku xtaw hadiah dia pa..igtkan dapat sijil pyertaan pun jd la..

-tup2 shari sblom aku nak tinggai syedmad sbb nak p saser,Frau habaq kat mak aku kata aku dapat nombot 3..dia dpt surat dri sana,tls bahsa jerman..mna la mak aku nak paham baca ntg tue..dia habaq nombot 3,dpt RM500..fulamak,xsia2 aku korban rm4 aku p cc..tp tyme tue duet xdapat lg..bla tengah taun aku dok saser,bru la Frau bagi duet tue kat mak aku..tyme tue aku blik cuti tgh taun kot..apa lagi,da ada rm500,bli ar sandal nike aku yg setengah harga dari hadiah tue..mmg besh la tyme tue,mng nasib ja..untuk pngetahuan,nie la video yg aku wat tue

3-Menang peraduan online

-Haa,sapa sangka aku dok perabeh masa aku kat tenet slps hbis PMR,tgk2 dapat gak duet..aku saja la dok donlod lagu,p la kat website era.fm tgk carta dia cz nak donlod lagu..dok tgk2 tajuk lagu,nmpak la ads ikea dok bkelip kat atas tue..aku igtkan yg praduan eric decorate umah tue,mmg aku nak apply la nak wat surprise kat mak aku,mana la taw dapat...tgk2,bkn yg eric tue,tp praduan tls slogan..aku xtgk pun hadiah dia pa,da aku xdak reja,aku gna la word2 bombastic yg cikgu Bm form3 ak ajaq,buat la slogan tue..slps wat slogan praduan ikea tue,aku wat gak yg len2,saja la try..Tup2 sblan lepas tue,aku sampai la umah nek bas City liner dari pekan rabu blik umah aku dari skulah..abg aku pun panggil la aku,yg tyme tue dia dok kat dlm blik mak aku..aku dgn letih nih,wat xtaw ja la dia panggil..semak perut ja nak p kat dia..stlah didesak oleh panggilan dia,aku pun p la..tgk2,dia tunjuk boucer ikea rm300 kat aku..dia tanya la bla masa hg masok praduan nie..huhu,mmg bangga la aku tyme tue,dpt rm300 pree2 ja..mggunakan duet tue,p la ikea perabeh baucer tue..dgn itu,dapat la bedside table aku berharga rm299 berserta sbijik lampu..haha,dapat rm300,sbjik meja ja leh bli kat ikea..mmg hampeh btoi..harga suma mcm pa lagi mahai..xpa la,pree2 ja dpt sbjik meja tpi katil aku nih..

-selang bbrapa ari lepas tue,smpai lak tiket wayang dari sinar.fm..haha,mng lagi aku rupanya..mmg berguna ar ayat bombastic cikgu form3 aku dlu..dpt tiket cita pa xtaw,kat loqstaq xtayang..so tpaksa la post kat abg aku p tgk kl..huhu,dpt pahala sedas..