Wish you a Warm Welcome

Adat resmi padi

"Adat resmi padi,lagi berisi lagi tunduk"

tue lah perumpamaan yang aku baca kat skulah agama tokwan aku,madrasah nadhah kat bukit besar...dari saat aku trbaca perumpamaan tue,aku dok pikiaq smpi la nie pernahkah kesyukuran yang kita zahirkan daripada tiap2 kali sembahyang tue,kita menggunakan nikmat tersebut untuk mengimprovekan diri kita??Sama2lah munasabah diri...

Lan's Traffic..

Why are you here?

I'm glad to tell you that this blog is the most
dangerous blog in the world and everyone is
prohibited to access this blog except the
company members of AnakPakLebai Sdn Bhd.
If you want to read,please read from bottom to the top...
Thanks
Powered By Blogger

Friday, June 11, 2010

Reunion 3E1











































































Lan,hang tau dak nanti cikgu nak wat reunion cuti nie',mesej Syifa kepada saya di atas katil SASER..

'hang biaq btoi??xpa,nanti InsyaAllah aku p..hang inform aku len',balas aku sambil wusya2 sekeliling kot2 pengawas nak mai rampas enset aku..

Sampai la ari selasa,ari yang dinantikan oleh pelajar bekas 3E1 2008 SMKDSA untuk mgadakan reunion..Setelah mak aku antaq nek bas kat Shahab,aku pun nek la bas HBR untuk ke K.N...sesungguhnya aku taw dah azab nek bas nie,tambah lak jalan nak p K.N berlubang2 sbb orang tgh wat lbuhraya..

Naik punya naik,setelah paklong drebar tue haram jadah xbrek masa nek bonggol kat shahab,orang tahan nak nek bas dia xberenti,trapiklite warna kunin dia belah,sampai la langgaq...jalan punya jalan lagi,smpai bkit tampoi mmg azab...jalan dia berlopak2+berombak2 diredah dgn klajuan 60kmh oleh paklong drebar bas yang xdak absorber/xdak aircond...badan aku sampai dari xdak energy sampai ada potential gravitational energy sbb badan aku melayang p nek atas xsentuh seat...Bayangkan,betapa tingginya lompatanku stlah paklong drebar bas tue xbrek kat jalan berombak..

Setelah segala sengsara,aku tkn loceng berenti kat dpn tmn bersatu sbb faris sruh aku berenti situ,klaw dak mmg nak p taman jati igtkn rmh ckgu kat tmn jati..turun2 bas,dok sat sebelah awek skkn kat bus stopsmbil dia tanya aku nak p mana...dalam ati aku,'haram jadah faris nie mai lambat,xpasai2 aku kna smbang ngn bdak smkkn ( sekolah mnengah kanak2 nakal hahaha no offence )...

dok ingat nak nek mutu faris,tgk2 cd mai depan aku ngn LC dia..apa lagi,rabat la nek moto dia lari dari bdak skolah nakai td :D..nek punya nek,sampai la rumah cikgu mahsyirah,cikgu plg sporting kat dunia nie..reunion nie suma guna duet beliau tanpa satu sen pun dari bdak 3e1,smoga beliau berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya..

semua bdak 3e1 2008 ada kcuali 4 orang,2 laki 2 pompuan..salah seorangnya ialah coki ( skulah mana xtaw ) sbb lost contact ngn dia,so xleh pgl dia mai..siap terhidang sengkuang calet,roti jala ngn kuah durian or gulai ayam kampung,laksa,aiq karbonat radix berserta ais etc..makan punya makan,perut pun kenyang..gelak xyah kira la,setan yang general,brigadier suma dah masuk dalam prut membuatkan perutku yang 6 'fat' nie swollen hahaha ( bahasa bio lak )...

da hbis tgk mka2 kawanku yang 2taun aku xtgk,kami pun ucap trima kasih kepada cikgu syarifah dan teruskan perjalanan ke air terjun puncak janing yang aiq dia mmg laju gila ( nie perli sbnaqnya)..mandi punya mandi,geng2 lelaki bujang pun antaq aku p nek bas....slps tue,smpai la kat rmah aku slps abg aku amik kat pkn rabu..

Sesungguhnya,diriku mewakili penduduk 3E1 berterima kasih byk2 kpd cikgu syarifah kerana beliaulah cikgu yang pertama menaja reunion untuk kami..terima kasih gak kpd kwn2 yang sggup mluangkan masa bersama2 untuk ke majlis ini..sesungguhnya,anggaplah memori ini sbgai tanda persahabatan kita bersama kerana Allah Taala.

P/s-Credit to myself and Faris for the edited Pics..