Wish you a Warm Welcome

Adat resmi padi

"Adat resmi padi,lagi berisi lagi tunduk"

tue lah perumpamaan yang aku baca kat skulah agama tokwan aku,madrasah nadhah kat bukit besar...dari saat aku trbaca perumpamaan tue,aku dok pikiaq smpi la nie pernahkah kesyukuran yang kita zahirkan daripada tiap2 kali sembahyang tue,kita menggunakan nikmat tersebut untuk mengimprovekan diri kita??Sama2lah munasabah diri...

Lan's Traffic..

Why are you here?

I'm glad to tell you that this blog is the most
dangerous blog in the world and everyone is
prohibited to access this blog except the
company members of AnakPakLebai Sdn Bhd.
If you want to read,please read from bottom to the top...
Thanks
Powered By Blogger

Friday, June 11, 2010

Jalinan Minda



Huhu,midyear telah berlalu dan 2minggu tersebut bagaikan suatu azab bagiku kerana terpaksa bersengkang mata bersusah payah meredah onak dan duri ( segala hiperbola aku boh ) untuk mendapat result yang gempak..sesungguhnya,susah sungguh nak beat bdak2 yang otak depa aku xtaw pakai processor intel or handmade punya quality..nama pun skula no 1,bdak2 pun mstila otak cekang2,tp ia bkn sebuah alasan bagiku untuk xleh potong depa tuh..

Cuti midyear hampir bermula,dan ranking pun da kluar.

'ma,ranking da kuaq,result pun suma da dapat',aku cakap di gagang telefon...

'haa,berapa dapat??stret a dak??',mak aku tanya aku

tue dia aih,dia mgharapkan aku dapat stret a,mmg peluh la aku nak dapat...

'wuoihhh,mai amik sendiri la result..nanti ada jalinan minda,mai tgk sndiri..nak wat surprise sket..',aku kata sambil gelak terkehek2 ( bahsa apa nih )...

mai punya mai,tepat jam 9 Honda Stream pak aku pun sampai..Pak aku lengkap berbatik bersama ibuku yang masih lagi jelita walaupun kedut2 sudah mulai tampak di mukanya..tyme tu aku landing2 kat asrama ( illegal action - do not practice at ur SBP ),pak aku tepon enset kata da sampai ( bawak enset dok asrama pun illegal gak-do not practice at ur sbp )..aku sampai2 depan dwan putra,parentku da siap mmgang buku tntg jalinan minda mnandakan mereka sudah siap register..

p la kls 5 iota tunggu turn nak jumpa mrs Airin,cikgu kls aku..masa tunggu,dia pun baru la tgk bp ranking aku kat bku yang dia pegang tue

Muhd Padlan b Omar
K.Kelas -6/27
K-Tingkatan -27/254
Pointer -3.49
Bil A - 7A , 2 B

setelah jumpa ngan cikgu2 subjek yang aku lemah spti Mrs Airen ( bio ),Mrs Julita (fiz),Mrs rozzita(chem) and Mrs Zahuren ( BI ),aku pun nek la stream p bcuti dlu kat KL...sesungguhnya,3 minggu mnunggu aku di rumah

Alhamdulillah,kali ni first time BIO aku B setelah stahun mncuba untuk naik A...InsyaAllah,Trial nanti lebeyh Baik dari ni

Status
Trial SBP
Total A - 8A's 1B
Ranking- Top20